חבר הפרלמנט האוקראיני: נערכים להגעת המתפללים לאומן

נתי קאליש No Comments on חבר הפרלמנט האוקראיני: נערכים להגעת המתפללים לאומן

הוא ביקש מהחסידים שלא להגיע מוקדם וכן להתפלל להצלחת אוקראינה במלחמה מול רוסיה. "להערכתנו, יגיעו השנה לא יותר מכ-10,000 איש, ואפשר להערך לכך. אנו נערכים לכך שהכל יהיה מאורגן תוך התחשבות בעוצר ובמצב החירום"

צילום: Yossi Zeliger/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: Yossi Zeliger/Flash90

חבר הפרלמנט האוקראיני, הרתום סרייגויביץ נגובסקי ממפלגת "משרת העם" הנשיאותית – פרסם סרטון בו הוא מבהיר כי אוקראינה תפתח את שעריה לחסידי ברסלב לקראת ראש השנה, אך הוא ביקש מהמתפללים שלא להגיע מוקדם. בנוסף, הוא קרא לחסידים להתפלל להצלחת אוקראינה במלחמה.

"חסידי ברסלב יקרים. שמי אני הרתום סרייגויביץ נגובסקי, חבר פרלמנט מהמפלגה הנשיאותית "משרת העם; כבר 32 שנה שאוקראינה מקבלת בסבר פנים יפות את התיירות החסידית באוקראינה בכלל ושל חסידי ברסלב בפרט", פתח.

צילום: Yossi Zeliger/Flash90

"במהלך המגיפה, נאלצנו לסגור את הגבולות כי אוקראינה עמדה בפני מגיפה עולמית קשה. הדבר יצר קשיים מסוימים להגעת החסידים בראש השנה. והיינו צריכים לעשות את זה כדי להגן על בריאותם של אזרחי אוקראינה.

"עכשיו יש לנו מלחמה מאוד אכזרית ועקובה מדם, אבל אנחנו לא סוגרים את הגבולות כדי שתבואו להתפלל על קברו של רבי נחמן מברסלב. אנו מכבדים את המסורת שלכם", הבהיר נגובסקי.

"בעוד חודש וחצי יחול ראש השנה היהודי ואנו עושים הכל כדי שהאירוע הזה יצליח. מחזקים את הביטחון, ושירותי הבריאות. אנו מבינים שרבים אינם מתכננים להגיע כלל, ושבגלל המלחמה, להערכתנו, יגיעו השנה לא יותר מכ-10,000 איש, ואפשר להערך לכך. אנו נערכים לכך שהכל יהיה מאורגן תוך התחשבות בעוצר ובמצב החירום. בהתאם לחוקי אוקראינה.

הוא ביקש: "בבקשה אל תבוא מוקדם. זה מסבך את המשימה שלנו ויקשה על ההכנות לראש השנה. אנו בקשר הדוק עם איחוד ברסלב באומן, סוכני הנסיעות וארגונים נוספים.

"כפי שהבנתם, הפעם ההיערכות תהיה קשה הרבה יותר, לאור המצב הקיים, ולכן אנו ממתינים למידע מפורט על העולים לרגל ורשימות המצביעות על הנתונים והמקומות בהם יתפללו ויתגוררו בראש השנה באומן כדי להבטיח מקסימום בִּטָחוֹן", הסביר.

עוד ביקש חבר הפרלמנט לסיום: "בשם הפרלמנט ותושבי אוקראינה, אנו מבקשים מיהודי העולם ומחסידי ברסלב להתפלל לשלום ולניצחון אוקראינה".

בתוך כך, גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה לפיד הכחיש את הידיעה על שיחה שנקבעה בינו לבין הנשיא האוקראיני זלנסקי לגבי אומן. הוא אמר כי כרגע עוד לא נקבעה שיחה שכזו וכלל לא בטוח שתתקיים.



0 תגובות